loading...
همه چیز درباره پزشکی
nadia بازدید : 50 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (1)

فرض کنيد شما داوطلب کنکور هستيد و پس از اعلام نتايج معلوم مي شود که هم در يک رشته محل متمرکز از دانشگاه هاي دولتي و هم در يک رشته محل نيمه متمرکز از پرديس ها يا واحدهاي بين الملل دانشگاه ها قبول شده ايد.
    حالااگر شما تصميم بگيريد که در واحد بين الملل دانشگاه ها يا پرديس هاي خودگردان درس بخوانيد، آن گاه ديگر نمي توانيد به طور همزمان در رشته محل قبول شده در دانشگاه دولتي درس بخوانيد. البته شايد اين اتفاق خيلي هم به ضرر داوطلب نباشد ولي در عمل، اين اتفاق باعث مي شود که يک ظرفيت از رشته محلي که کلي هم براي پذيرش آن رقابت وجود دارد، به همين راحتي سوخت شود.
    به بيان ديگر، يکي از مشکلات پذيرش در رشته هاي بين الملل در سال هاي گذشته اين بود که گاه داوطلب علاوه بر اين که در يک رشته بين الملل قبول مي شد، همزمان در يک رشته متمرکز نيز پذيرفته مي شد، اما در صورت تمايل به تحصيل در رشته بين الملل، بايد از قبولي در آن رشته متمرکز انصراف مي داد و بنابراين يک ظرفيت از رشته هاي متمرکز از بين مي رفت.
    اما حالابا تغيير شيوه پذيرش رشته هاي بين الملل به شيوه متمرکز، اين مشکل حل شده است.
    يعني در کنکور گذشته به اين صورت بود که اگر داوطلبي در يک رشته متمرکز (قبولي قطعي) پذيرفته مي شد، منتظر مي ماند تا نتيجه رشته هاي نيمه متمرکز (قبولي به شرط برگزاري مصاحبه و معاينه) در پرديس ها يا واحدهاي بين الملل هم اعلام شود. حال اگر در هر دو رشته قبول مي شد، ولي در نهايت، تحصيل در رشته نيمه متمرکز را انتخاب مي کرد، خود به خود يک ظرفيت از رشته هاي متمرکز هدر مي رفت، اما حالاديگر با متمرکز شدن رشته هاي پرديس ها و واحدهاي بين الملل، داوطلب فقط در يکي از رشته هاي متمرکز قبول خواهد شد و هيچ ظرفيت قبولي، سوخت نمي شود.
    در کنکور امسال، پذيرش پرديس هاي خودگردان مانند رشته هاي پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي مربوط به رشته هاي تابعه وزارت بهداشت و همچنين پرديس هاي خودگردان ديگر دانشگاه ها مانند رشته هاي دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه صنعتي اميرکبير به صورت متمرکز انجام مي شود.ملاک گزينش در اين رشته ها، فقط نمره کل نهايي و انتخاب رشته داوطلب است. به عبارت ديگر، از اين به بعد مصاحبه اي براي پذيرش اين گونه رشته محل ها در آزمون سراسري سال 1393 انجام نمي شود.
    
    پذيرش بدون کنکور در 16 رشته دانشکده هاي فني
    امسال براي نخستين بار در 16 رشته فني، دانش آموزان بدون کنکور وارد دانشکده فني خواهند شد.
    به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، در جلسه اخير شوراي حذف کنکور مصوب شد که آموزش و پرورش، ملاک پذيرش بدون آزمون دانش آموزان فني و حرفه اي را براي سال تحصيلي آينده مشخص کند.
    محسن حسيني ارسنجاني، مشاور معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به جام جم توضيح مي دهد: امسال در اتفاقي بي سابقه، تمهيداتي انديشيده شده است که ورود دانش آموزان به 16 رشته تحصيلي دانشکده هاي فني، بدون کنکور و فقط با شرط معدل انجام شود.
    تحصيل در دانشکده هاي فني رايگان است و اين دانشکده ها، زيرمجموعه دانشگاه فني و حرفه اي به حساب مي آيد. به دليل دولتي بودن اين دانشگاه و تحصيل بدون شهريه در آن، رقابت فشرده اي بين دانش آموزان فني و حرفه اي و کار دانش براي ورود به اين دانشکده ها وجود دارد؛ به طوري که بسياري از دانش آموزان براي ورود به اين دانشکده ها، پشت ديوار بلند کنکور مي مانند.
    حالادر اتفاقي تازه، ورود به 16 رشته اين دانشکده ها، رايگان و بدون کنکور اعلام شده است.
    حسيني به جام جم خبر مي دهد: اين رشته هاي بدون کنکور، شامل رشته هاي چاپ، ناوبري، مکانيک موتورهاي دريايي، پرورش زنبور عسل، ماشين هاي کشاورزي، فرش دستباف، سراميک، معدن، تکثير و پرورش آبزيان، قلم زني، گاوداري صنعتي، پرورش گل و گياه زينتي، امور دامي، مرغداري صنعتي، صنايع نساجي، الکترونيک و مخابرات دريايي است.
    معدل دقيقي براي قبولي قطعي در اين رشته ها اعلام نشده است، اما تحصيل رايگان و بدون کنکور دانش آموزان فني و حرفه اي و کار دانش در اين رشته ها، به بالابودن معدل ديپلم داوطلب نسبت به ديگر رقبا، بستگي خواهد داشت.
    
    ابلاغ آيين نامه اجرايي قانون سنجش و پذيرش دانشجو
    آيين نامه اجرايي قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي کشور، از سوي اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد.
    به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، وزارت آموزش و پرورش مطابق مواد(٤و٥) اين آيين نامه موظف شده است که سوابق تحصيلي شرکت کنندگان در آزمون را در زمان تعيين شده ارائه کند و ضمن استانداردسازي امتحانات (از نظر سطح و اصول سنجش و اندازه گيري سوالات امتحاني) تدابير لازم را مطابق مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش با رعايت اصول سنجش و اندازه گيري به عمل آورد.
    همچنين مطابق ماده (٦) اين آيين نامه، راهکارهاي اجرايي تحقق وظايف شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در همه دانشگاه ها و مقاطع، عبارت است از تعيين دروس موثر سوابق تحصيلي و تعيين ضريب هر درس در هر گروه آموزشي، تعيين روش پذيرش رشته محل ها در هر سال، تصميم گيري در خصوص سنجش و پذيرش داوطلبان فاقد سوابق تحصيلي يا داراي سوابق تحصيلي ناقص، نظارت بر نحوه سنجش علمي و پذيرش دانشجو و تعيين ملاک هاي لازم براي نحوه پذيرش رشته محل خواهد بود.
    بر اساس ماده 7 نيز ميزان تاثير سوابق تحصيلي سالانه، متناسب با ميزان تحت پوشش قرار گرفتن دروس سال هاي تحصيلي مختلف، به صورت تدريجي افزايش پيدا مي کند.
    

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 273
  • بازدید کلی : 2,506